Tuesday, December 23, 2014

Lille julafton

Suck och pust, äntligen lille julaftons kväll och jag tror jag hunnit med det mesta. Köpt en bukett röda tulpaner med blåbärsris och varit och lämnat hos söta moster R, hon är den enda i generationen över mig som finns kvar och det är så roligt att komma och hälsa på henne även om det bara blev att lämna över buketten idag. För sen skulle jag och S åka och handla julmaten. Var inte så hysteriskt i affären som jag trodde så det gick bra. Har också klätt vår lilla minigran till katternas stora glädje. Lilla S har åkt till sin pappa för att fira lille julafton där och jag har köpt mig en bit smörgåstårta som jag ska äta och titta lite på tv. Sen upp imorgon bitti för att för första gången jobba en julafton, bara tre timmar så jag är hemma innan kl 14 igen. En ny upplevelse men det ska nog gå bra.

No comments: