Monday, December 22, 2014

Måndag

Jag är trött. Räknar ner nu, jobb tre dagar till för att sen vara ledig i en och en halv dag, halva julafton och juldagen. Ser fram emot lite god mat ihop med S och lite julfrid. Man kopplar inte riktigt av när det är så kort ledighet. Men jag kan inte säga att jag skulle velat ha två veckors ledigt, men lite mer sammanhängande och miljöombyte hade nog suttit fint. Jag ska försöka jobba på det här med att tänka positivt, tänker på boken jag köpte men inte läst ut "Det blir alltid som man tänkt sig", borde ta tag i den igen. Men det som satt sig i mitt minne är just det här, OM det inte skulle bli som man tänkt sig så ska man försöka hitta nackdelar med det man önskat sig så man kommer på att man egentligen INTE ville ha det och då blir det ju ändå på något sätt som man tänkt sig. Rolig inställning faktiskt.

No comments: