Tuesday, December 30, 2014

Tisdag

Jobbat i Hässleholm igår och idag, ska jobba helt ensam imorgon nyårsafton också. Det blir nog lite lugnare imorgon men det har varit full fart dom andra dagarna. Igår när jag gick hem efter att ha handlat lite här hemma i min egen stad höll allt på att sluta med förskräckelse. Jag lyckades undvika att bli påkörd av en bil mitt på ett övergångsställe. Jag gick över och upptäcker plötsligt att bilen som kommer INTE tänker stanna, så jag fick formligen kasta mig över och undgick med centimetrar att bli påkörd, jag blev så himla arg, skrek svordomar och räckte finger åt föraren.... jag blev nog lite chockad och föraren sitter och pratar i en mobiltelefon och håller alltså på att köra på mig rätt på övergångsstället. Där ser man hur lätt det kan vara att få tillbringa närmaste tiden på sjukhus... jag hade nog brutit benet om jag blivit påkörd.
Idag kom E till Hässleholm när jag hade jobbat klart så vi lunchade på stan.

No comments: