Thursday, December 25, 2014

Juldagsmorgon

Julafton är över, det var konstigt att åka och jobba, ganska mycket folk dessutom som handlade, blev rätt förvånad, själv har jag aldrig handlat en julafton. Jag och S åt god mat, vi hade plockat godbitarna ur ett julbord, känns bra att inte ha en massa mat i överflöd som ändå inte går åt. Vi tittade lite på tv, Karl Bertil Jonsson är mer tradition här än Kalle Anka och efter det bytte vi julklappar. Jag och S:s pappa hade lagt ihop till en Thomas Sabo-ring hon önskat sig och den är verkligen fin, sen fick hon ett nagellack och choklad från mig. Jag fick en jättefin liten necessär gjord i Thailand från A och en berlock (i form av en katt förstås med glittrande ögon) till mitt armband och ett jättefint Woodwickdoftljus av lilla S. Idag juldagen har jag bestämt för att bara ta det lugnt, inget stressande eller att göra något i mitt hem trots att det skulle behövas. Imorgon annandagen bär det av till jobb igen.

No comments: