Saturday, July 25, 2015

Lördag

Ja då är det dags att jobba här i stan några dagar, var ju i Lund igår och jag trivs där. Jag gillar att sälja väskor och andra restillbehör. Fick ett sms sent, jag hade faktiskt somnat, från chefen där om jag kunde jobba på måndag, men det kan jag ju tyvärr inte. Usch, jag funderar alldeles för mycket på det här. Önskar jag hade mer i mitt liv så det inte bara handlar om jobb. Eller det var kanske fel uttryckt, det är inget fel på mitt liv, jag är tacksam och glad för hur jag har det, men jag är ledsen över att det ska vara så förb svårt att hitta rätt inom arbetslivet och få känna lite trygghet. Jag har lärt mig att försöka leva i nuet och inte blicka framåt för långt men det hade varit skönt att få lugn och ro, att veta att jag också kan få ihop lite semesterdagar att få vara ledig på. Utan att ekonomiskt gå back. Ja, det kommer väl att ordna sig någon gång hoppas jag. Igår köpte jag en resväska till min Japan-resa i alla fall. Det blev dyrare än jag tänkt mig men jag tror det är bättre att köpa en bra väska, jag valde en Titan där man har sju års garanti och där man får ev flygskador på väskan fixade utan att behöva blanda in flygbolag. Det är en jättefin väska och nu ser jag väldigt mycket fram emot Japan, det är faktiskt bara drygt två månader tills jag åker!!!

No comments: