Wednesday, July 22, 2015

Onsdag

Idag har vi varit hos vår vanliga veterinär. Hon undersökte Zelda och vi bestämde att vi ska avvakta, jag ska fortsätta med det här fodret som ska vara skonsamt och så fick vi lite medicin med oss hem som ska kunna hjälpa om det är magkatarr t ex. Hon väger ju så himla lite, bara 2,4 idag. Men hon har ju mindre päls nu men lite har hon nog gått ner i vikt och hon har ju hållt på att kräka i ungefär varannan dag i över två veckor. Men det ska upphöra om i alla fall två-tre veckor annars ska vi återkomma. Har precis gett henne lite flytande i munnen med hjälp av en spruta, det är verkligen inte lätt att ge en katt medicin, hon lyckades krångla sig ur mitt grepp en gång och sprang och gömde sig varje gång jag gick mot henne, men jag är envis och till sist vann jag.
Har jobbat tre timmar, det är så tråkigt, jag har helt tappat arbetsglädjen. Tycker inte alls det är roligt. Jag är så ledsen över det. Men det har varit några tuffa veckor, mycket känslor och jag känner mig slutkörd över allt tjafs som varit på jobbet. Imorgon ska jag vara ledig, hade tänkt åka till Lund men jag orkar inte, måste bara få koppla av. Fixa lite hemma, sova ut, har sovit dåligt ett tag. Sen på fredag jobbar jag i butiken i Lund på eftermiddagen och ska försöka ta ett pass på morgonen på det andra jobbet. Om jag hade fått ha en önskan nu, så hade det varit att allt ordnade upp sig på något sätt, skulle nog allra helst vilja börja om någon annanstans. Få en lugn och harmonisk sensommar och höst. Liksom få lite ro.

No comments: