Thursday, July 23, 2015

Torsdag

Mitt humör är lite bättre idag. Har varit uppe på stan, var och lämnade cv på ett ställe, dom söker någon yngre egentligen, det jobbar redan två där i min ålder men chefen tyckte jag kunde komma med cv:t ändå. Var en sväng inne hos T i en butik som vet att jag söker annat, hon tyckte jag skulle komma in och vi pratade en stund. Sen gick jag förbi en butik som hade en lapp i fönstret om att dom sökte personal, så dit har jag också hört av mig. När jag går på stan så känns det ju osannolikt att jag inte skulle kunna få tag på något annat, jag kan ju tänka mig att pendla också. Så det känns inte hopplöst idag. Var sen på Le Croissant och fikade. Har tyvärr känt av lite migrän, mitt öra krånglar som det brukar innan jag får en attack, tog en ipren när jag kom hem och sov. Känns bättre nu. Nu kommer jag aldrig att kunna somna ikväll.
Det är så himla svårt att få i Zelda medicin, två gånger har jag lyckats med det flytande, fast senaste gången blev det bara lite. Jag ska egentligen ge henne en tablett också, igår trodde jag att det gått bra men sen hittade jag tabletten. Det är så tråkigt att bråka med henne, jag älskar ju verkligen mina djur då vill man ju inte vara sån här. Sen är hon så himla smart, hon vet precis när det gäller att springa och gömma sig.

No comments: