Tuesday, July 21, 2015

Tisdag

Usch vilken dag. Zelda har varit lite konstig i magen ett tag, hon har alltid haft känslig mage. Nu har hon i ca två veckors tid kräkts ungefär en gång varannan dag. Jag har provat att byta foder men det har inte hjälpt. Idag ringde jag min veterinär för att få rådgivning och dom tyckte det var för länge som hon mått dåligt och sa att katter är experter på att dölja hur dom mår. För hon har ju varit som vanligt, lika "snackig" och sprallig och kelen som hon brukar vara. Veterinären hade ingen tid idag så jag ringde djursjukhuset i Hässleholm som också tyckte jag skulle kolla upp det direkt. Så jag körde dit. Vi satt där i nästan fem timmar utan att få träffa någon veterinär. Dom var underbemannade och det kom hela tiden in akuta fall. Så till sist gav jag upp, det skulle ta flera timmar till trodde dom när vi hade suttit där så länge. Jag fick en tid imorgon hos min vanliga veterinär och T är så snäll och går in och jobbar eftermiddagen för mig. Suck. Hade ju kunnat haft en bättre dag idag. Det var meningen att vi skulle träffats några tjejer från tidningstiden och tagit en fika, men det får bli en annan gång.
Ringde ett samtal idag där jag fått tips om att dom eventuellt sökte personal, hon som är chef där har jobbat på samma kedja som jag jobbar på nu fast för ca 10 år sen. Hon ville ju veta varför jag sökte mig därifrån och jag försöker ju vara lite diplomatisk och säga att jag inte riktigt gillar stilen på ledarskapet. Hon sa att hon förstod mig exakt och sen började hon berätta hur hon upplevt det och det var som om det var mina egna ord och det är tio år sen!!!! Dom har alltså inte ändrat sig ett dugg. Synd att jag inte fick reda på detta innan, men då har jag lärt mig något igen. Livet går ut på att lära sig saker.

No comments: