Thursday, July 02, 2015

Trött

Jag känner mig trött. Vet inte riktigt varför, jag jobbar förstås en hel del nu några veckor framöver, sju dagar i sträck i två omgångar. Hade jag fått välja helt fritt hade jag velat tillbringa några dagar på någon avskild plats, typ ett sommarställe nära vatten, ligga i en hängmatta och bara läsa och koppla av. Jag sover ju tillräckligt, så jag tror inte det är det tröttheten kommer av. Tror mest det är anspänning av olika slag. Dels lite av jobbet, jag har ju ingen säker anställning, vår första chef hoppade av rätt snabbt, gnäll från ledning och osäkerhetskänslor och lite för mycket skvaller kanske. Men jag slår det ifrån mig, försöker i alla fall, skulle jag inte få fortsätta så är det inte så mycket att göra, men det är väl känslan av osäkerhet som är lite ansträngande. Kände också lite efter helgen att jag är så ensam, att jag inte liksom gått vidare i mitt liv, jag lever ensam. Kan sakna den där tryggheten det ändå kan innebära att vara två om det är en bra relation. Jag är så ensam om mina bekymmer, har ingen att vända mig till.

No comments: