Thursday, January 17, 2013


Blev bjuden på lunch av M, rekryteraren jag haft kontakt med. Han är också helt frågande till vad som hänt och är inte säker på att vilja fortsätta rekrytera till detta företag. Det var en mycket bra lunch, inte maten nu (den var också ok) men alla råd och tips han gav mig. Väldigt konkreta bra råd så det kändes jättebra. Känns så otroligt skönt att kunna prata med människor. Jag har varit med om förr när det varit jobbiga händelser i mitt liv, inte riktigt att jämföra med detta, t ex skilsmässan. Känslan av att komma nära människor, många har kloka råd och stöttar. Fick t ex en hälsning från en f d arbetskamrat på den andra tidningen som tyckte att jag skulle se det som ett sundhetstecken att inte passa in i den kulturen som råder där. Och att inte tappa modet.
Jag får verkligen vara med om prövningar i mitt liv, tänk människor som glider fram i livet som på en räkmacka, aldrig möter på nåt motstånd, aldrig några nederlag, nja, det finns kanske inte såna människor, men nu tycker jag att jag har fått min dos av oseriösa arbetsgivare. Hoppas verkligen att det kan bli lugnt igen och att jag hittar något bra snart.

No comments: