Thursday, January 01, 2015

Att känna tacksamhet

Känner mig tacksam och nöjd idag. Är så glad över J och att han trivs så bra med sitt liv i Japan, är tacksam att S är så duktig och snart har sin juristexamen och kan planera för ett spännande liv. Är glad över E, min vän som jag haft i hela mitt liv och delar min uppväxt och minnen med. Är glad över A, min vän i Jönköping som också funnits i stora delar av mitt liv. Är tacksam över att jag får lära känna nya människor genom mina jobb. Är glad att jag haft turen att födas i ett land där vi har det otroligt bra, inga stora svåra bekymmer utan vi har alla förutsättningar att kunna leva ett tryggt och bra liv. Hoppas att vi kan lära oss att dela med oss av allt vi har, att hjälpa människor som har det svårt och inte lever i trygghet. Genom att hjälpa och dela med oss växer vi som människor och mår bra i oss själva. Lyckan är inte konsumtion i överflöd, tänk på det.

No comments: