Friday, January 09, 2015

Fredag

Idag har jag hjälpt moster R, jag har kört henne till sjukhuset och varit med under provtagningar och samtal. Hon ska påbörja en behandling nästa vecka och jag hoppas innerligt att det kommer att gå bra. Man får inte glömma att hon faktiskt fyllt 90 år men hon är ju en sån ovanligt pigg och glad 90-åring. Hon lyckades charma sjuksköterskan som skrattade flera gånger, dom är nog inte vana vid så glada roliga patienter. Vi åt på sjukhuset, jag åt jättegod fish and chips, det var så mycket mat så jag har varit mätt hela dagen. En sak jag tänkte på är när man är iväg med äldre människor att man inte precis kan föra samtal sådär i lagom volym, det känns som alla människor runt om hör precis allt, för man måste ju prata högt. Moster är också rätt frispråkig så ibland är man glad att det inte finns någon som lyssnar...
Imorgon blir det jobb i butiken i Lund igen, hoppas nu tågen går, det ska ju storma IGEN.

2 comments:

Anonymous said...

Ha ha! När jag var hos frissan senast så var det en äldre dam där! Hon var jättegullig men det var så kul och sitta och lyssna! Hon var frispråkig också!
Man blir kanske själv sådan med tiden:)
Marie

ime said...

Ja det är rätt befriande med äldre frispråkiga damer! Min dotter tycker redan att jag är nåt ditåt ;)