Saturday, January 10, 2015

Storm igen

Gud vad skönt, jag kom hem idag. Det har stormat och SMHI uppgraderade det till klass två i hela Skåne. Normalt brukar Skånetrafiken ställa in all trafik vid klass 1 men av någon anledning har tågen faktiskt gått idag. Butiken i Lund ligger direkt vid Stortorget och det har stormat något alldeles fruktansvärt där, dörren blåste upp flera gånger så jag blev nervös att jag inte skulle kunna ta mig hem. Har varit med om innan att tåget bara plötsligt slutat gå och att man själv fått ta sig hem och jag har inte någon jag kan ringa till som kan åka och hämta mig. Dessutom är träd nerblåsta på vägen. Men tack och lov gick tågen och jag har kommit hem helskinnad. Nu har jag tänt massa levande ljus, bytt om till bekväma sköna kläder och ska njuta av min lördagkväll hemma i min lägenhet.

No comments: