Wednesday, January 21, 2015

Onsdag

Det som jag länge misstänkt har jag fått bevisat nu, skönhetsbranschen är åldersfixerad, man vill inte ha personal i min ålder som är välutbildad, man vill ha tjugoåringar. Jag kommer inte att bli kallad till intervju i den nyöppnade butiken här i stan. Men jag är inte ledsen för det, jag är väldigt tacksam för att ha hittat den andra kedjan, för jag vill såklart känna mig uppskattad för den jag är och för det jobb jag gör oavsett min ålder. Det roliga är att det står på hemsidan när det gäller skönhetskedjan att personalen ska spegla kundernas ålder, så då borde egentligen ingen i min ålder handla där? Men det är deras förlust, inte min. Jag ger av mig själv och ställer upp mycket och det gör jag till de som förtjänar det. Det roliga är ju att jag får jobba i Lund också, idag ska jag öppna i Hässleholm, jobba till 13 och sen ta tåget till Lund och jobba där resten av dagen och stänga den butiken. Det fungerar jättebra för mig, jag trivs i Lund där det är jättemycket kunder och jag har Skånekort och kan pendla.

No comments: