Friday, January 02, 2015

Stormen och katten Svea

Idag är stormen Svea hos oss, fast det är nog värre blåst längre upp i landet. Så då sätter vi en ett foto på min egen älskade Svea, min första chinchillaperser till höger på bilden. Den finaste katt som funnits. Sex år fick vi ha henne, hon kom till oss när hon var sju år, hade haft åtminstone två hem innan och det sista innan hon kom hade skaffat en hund och det gick inte. Men hos oss fick hon all uppmärksamhet och kärlek man kan få. Hon gav mycket kärlek också, var aldrig längre än en meter ifrån mig. Till vänster sitter Zelda med randig svans. Först tyckte Svea det var onödigt att komma hem med en katt till, hon gömde sig och när hon inte orkade gömma sig fräste hon på Zelda. Men nyfikenheten tog över, när Zelda låg och sov gick Svea fram och luktade på henne. Även om dom inte blev tighta vänner så accepterade Svea henne och dom brukade springa omkring som bara den, vi bodde ju i hus då med 130 kvm så det fanns lite mer utrymme att springa.
Idag har jag unnat mig en ledig dag så det blir lite sammanhängande ledighet för mig.

No comments: