Saturday, January 24, 2015

Lördag - en bakdag

Jag håller på att baka en chokladmoussetårta som jag aldrig gjort förut, ska bli spännande att se det resultatet. E kommer hit ikväll, först ska jag bjuda på hembakad pizza, jag känner mig pysslig idag, ett tag bakade jag mycket. Både frukostbullar och kakor, men det har blivit sämre med det på sista tiden.
Riktigt isigt kallt ute idag, annars har jag märkt att det faktiskt är ljusare längre på dagarna. Igår slutade jag redan kl 16 och det var ljust och härligt när jag gick till tåget. Butiken i Lund ligger så härligt, direkt vid Stortorget med utsikt över hela torget och Fiskargatan. Bredvid ligger Domkyrkan och jag som älskar kyrkklockor ryser när dom börjar ringa. Trivs så bra där. Nu har jag inget inplanerat där men dom hör av sig när det behövs, om någon blir sjuk t ex.

No comments: