Monday, January 19, 2015

Måndag

Ikväll när jag kom hem ringde I, min andra kusin och frågade om jag kunde hjälpa henne. Hennes mamma hade hamnat på akuten eftersom hon fått besvär med ett öga, hemtjänstpersonal var med henne, I bor i Malmö och har lite långt hit. Men hemtjänstpersonalen kunde inte vara med längre än till halv nio så I undrade om jag kunde hjälpa till och det kunde jag såklart. Jag bor ju jättenära sjukhuset och tog mig dit och precis när jag kom fram blev min moster undersökt av läkare så jag kom alldeles lägligt. Ifall min moster blev hemskickad så hade jag tänkt köra hem henne men hon blev inlagd, dom vill gärna utreda vidare. Så jag var inte där så länge utan min moster kommer att hamna på avdelning, så jag ringde hem till min kusin och berättade läget. Det känns bra att kunna hjälpa varandra.

No comments: