Wednesday, March 06, 2019

Några jobbiga dagar

Har varit två tuffa dagar på jobbet, värst i måndags, då var det som i början när vi hade 1 timmes köer. Jag kom in i en stress som inte kändes bra, det är som om jag tror att jag ensam ska rodda allting. Irriterade kunder och otrevlig personal från vården. Istället för att samarbeta med oss har dom en attityd att dom ska sätta oss på plats och skälla ut en. Det är svårt att inte ta åt sig. Igår kände jag mig inte bra, fick yrselkänslor, men jag försökte ta det lugnt och det gick över. Idag är jag ledig och det är skönt även om jag har en hel del att göra hemma.
Igår upptäckte jag tyvärr att min cykel stulits från vårt förråd. Man blir så ledsen. Vi har inte haft tillgång till vårt cykelförråd under tiden man gjort vid våra stammar men när det började snöa och frysa i november ställde jag dit min cykel men lät den vara olåst ifall dom skulle behöva flytta på den. Men nu är den borta. Jag kontaktade en kille från företaget som jobbat här och frågade om dom flyttat på den men det hade dom inte gjort och han berättade att dom fått flera av sina verktyg stulna. Det är så himla tråkigt. Jag får inget från försäkringen, dels var den olåst och så räknar man av mycket eftersom den var typ 10 år men fin och fullt fungerande. Så trist.

4 comments:

znogge said...

Men vilken otur med din cykel :-( Tyvärr har alltför många svårt att skilja på mitt och ditt. När det gäller försäkringar så är avskrivningarna stora så även om man har en fin och välfungerande cykel blir ersättningen oftast noll. Surt.

Hoppas att det blir lugnare dagar på jobbet framöver. När det är stressigt borde man vara hjälpsamma och uppmuntra varandra i stället för det motsatta men tyvärr..

Kram och ha en skön ledig dag!

ime said...

Ja det är tyvärr vanligt att få sin cykel stulen. Det känns inte roligt att skaffa en ny fin heller.
Ja man skulle önska att man hjälptes åt, det är ju skattepengar vi använder oss av men det verkar många glömma. Man bara kräver.
Kram

ibod11-Ingrid said...

Det är väl just i sådana stressiga situationer som alla behöver samarbeta och hjälpas åt lite extra. Inte blir det bättre av griniga kunder heller. Jag hoppas att det inte är lika illa ofta. Det där med yrsel låter inte bra. Var försiktig med dig!
Till råga på allt så försvinner din cykel. Ibland går allt emot en. Fy, vad trist och vad ledsen du måste ha blivit. Men det finns väl en anledning till att många släpar in sina cyklar i lägenheterna. Men det är hemskt att det ska behöva vara så.

Kram

ime said...

Det har ju blivit mycket bättre med köerna men ibland blir det väntetider igen. Men jag förstår inte riktigt att man är otrevlig mot den som bara försöker hjälpa till.
Ja det är hemskt att inte få ha sina grejor ifred. Man fattar inte hur mycket oärliga människor det finns.
Kram