Sunday, March 17, 2019

Söndag


Sån fin katt!
Har varit ute och gått en runda, det är sol och blå himmel men lite blåsigt. Man kan ändå känna att våren är på intåg, mycket vårblomster i rabatterna.
Det har varit mycket med beredskapen i helgen, jag är ansvarig för trafikledarna också, tror telefonen ringt kanske 15 gånger och jag har fått jaga ersättare. Både igår och idag har jag blivit väckt av telefonen på morgonen, så det ska bli lite skönt faktiskt att lämna över till nästa person som ska ha beredskap imorgon. Veckan som kommer är jobb varje dag utom fredag.

4 comments:

Ingrid said...

Här var det blåsigt men med ganska ljumma vindar idag. Friska vårvindar :D
Det måste vara skönt att få lämna över stafettpinnen och låta någon annan ha beredskap. Jag skulle ha svårt att koppla av om jag skulle vara tvungen att vara beredd på att telefonen kan ringa när som helst på dygnet.
Kram

ime said...

Ja det ska bli skönt att få lämna över stafettpinnen. Jag har väl vant mig vid ringandet och det har ju inte varit några allvarligare grejor, har en natt kvar, hoppas på att få sova gott!
Kram

Znogge said...

Då förstår jag att det är skönt att lämna över så att någon annan får ha beredskap. Mycket jobb ändå denna vecka...

Kram och ha en bra måndagskväll!

ime said...

Ja det kändes skönt att lämna över ansvaret till någon annan, en vecka var alldeles lagom.
Kram och detsamma till dig