Friday, May 17, 2019

Fredag

Nu med tre dagars ledighet fick jag direkt känslan att jag måste GÖRA någonting, funderade på en dag i Malmö eller en tripp till Sölvesborg men nej, jag landade i att göra ingenting. Bara försöka vila. Kände mig så konstig igår, har en förkylning i kroppen men vaknade med yrsel och sen fick jag huvudvärk, jag började först halv två så jag tog en ipren och vilade lite. Trodde nästan jag skulle behöva vara hemma från jobbet men det kändes lite bättre sen. Dock låg huvudvärken på lut hela dagen.
Så det jag gjort idag var att hämta ett paket från Lyko. Jag är på ständig jakt efter den perfekta stylingen för att ta fram egna lockar och ska nu testa en ny produkt. Handlade lite mat till ikväll. Ute är det 11 grader och regn. Längtar efter att kunna gå barbent och ha sandaler. Skypade förresten med Dante i morse. Han kan vinka nu. Han är för härlig.
Imorgon kommer E hit, jag ska bjuda på tacos.

4 comments:

Znogge said...

Jag tycker att du gör helt rätt i att unna dig lite vila nu när du är ledig hela tre dagar i sträck. Det ger betydligt mer än en vanlig helg. Hoppas att den nya produkten motsvarar dina förväntningar.

Kram

ime said...

Ja jag känner att det är det min kropp behöver.
Hoppas också produkten ger fina lockar!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag känner igen den där känslan av att man borde göra något när man är ledig eller när vädret är som bäst. Men din kropp verkar säga ifrån att det är vila du behöver och då är det bra att du kom fram till samma sak.
Lycka till med lockarna.
Kram

ime said...

Ja jag har bestämt mig för att bli bättre på att lyssna på min kropp.
Kram