Friday, May 10, 2019

Veterinärbesök

Idag har jag varit hos veterinären med Tilda, hon har samma tandsjukdom som Zelda och nio tänder har dragits ut idag. Skönt att det är över. Det har varit så ångestfyllt, jag har inte vetat hur omfattande det var, hur det skulle gå att söva och hur dyrt det skulle bli. Man får ingen ersättning alls från försäkringen. Man tänker inte på sånt här när man skaffar djur, att det följer med en massa bekymmer. Mina katter börjar bli gamla men jag är glad varje dag jag har dom, dom ger så mycket kärlek och ett hem utan djur är så svårt att tänka sig.
Vi har haft två jättejobbiga dagar på jobbet, ett nationellt fel på telefonin gjorde att telefonerna inte fungerade, det var både sjukhus och polisens 11414 som blev drabbade förutom vi. Vi har ju ett antal iphones som reserv men det är för få och det är mycket jobbigare att jobba med dom, kändes också som att det var samma personer som satt med dom hela tiden. Jag var helt slut efter igår. Och idag har jag inte haft tid att återhämta mig och i helgen blir det jobb igen. Men nu fungerar telefonin igen tack och lov.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Stackars lilla kisse och stackars dig som säkert lider med henne. Nio tänder låter jättemycket men hon kanske har kvar tillräckligt många för att kunna tugga. Huvudsaken är att hon mår bra för mat får hon säkert i sig i alla fall.
Det låter underligt att ni ska kunna sköta ert jobb utan att ha tillgång till telefoner. Det borde finnas en till er var. Jag förstår inte riktigt hur ni kan lösa uppgiften utan att kunna svara i telefon.
Kram

ime said...

En katt har 30 tänder fick jag lära mig idag. Veterinären sa att hon kommer leva ett bra liv utan sina nio.
Vi har absolut en varsin telefon 😊 men det var ett omfattande telefonifel hos Telia som gjorde att inget fungerade. Men då har vi 8 iphones som tar över när det händer såna här saker och då blev det jobbigt för de som fick sitta med en iphone.
Kram

Znogge said...

Så skönt att det gick bra med tandutdragningen i alla fall. Visst kostar det att ha djur och tandvården brukar aldrig ingå.

Jag kan tänka mig att det blev väldigt jobbigt för er och som vanligt blir det vissa som drar det tyngsta lasset. På Husses sjukhus gjordes en omkoppling så det gick att nå många nummer vilket var smidigt.

Kram och ha en bra lördag!

ime said...

Det är synd att inte tandvården ingår men det hade väl blivit orimligt dyra försäkringar då.
Kram och detsamma till dig!