Wednesday, May 08, 2019

Raggmunkslunch

Igår åt jag raggmunkar med bacon och rårörda lingon till innan jag skulle börja jobba, har hittat ett lunchställe som serverar det, det är så gott! Jag hade en vit blus på mig och plötsligt så splash... ett lingon sprutar ner mig med följd att min vita blus istället är rödprickig! Så typiskt. Jag fick gå till HM som låg vägg i vägg och köpa en blus.
Jobbar kväll idag med, just nu får jag sätta klockan på morgnarna trots att jag inte behöver ge mig av förrän till lunchtid, är så väldigt trött. Ute är det jättekallt, förra året var det 25 graders värme vid denna tiden.

4 comments:

znogge said...

Så snopet med fläcken men det var ju tur att H&M fanns inom räckhåll.
Visst är det kallt nu :-( Nästa vecka ska vi på lägerskola och förra året hade vi 26 grader när vi var iväg. Så lär det nog inte bli i år tyvärr.

Kram och ha en bra dag!

ime said...

Ja jag ville inte sitta på jobbet helt rödprickig!
Vilken skillnad att vara på lägerskola i sommarvärme, hoppaa temperaturen stiger lite grann i alla fall.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Nu blev jag riktigt sugen på raggmunk. Det var jättelänge sedan jag åt det. Men vilken himla osis att du fick lingon på blusen. Det syns ju väldigt bra så det var nog bra att du kunde få tag i en ny blus alldeles bredvid där du var :)
Just nu är det en helt fantastisk kväll. Sjön är alldeles blank och solen skiner. Ingen sommartemperatur men fint inifrån :D
Kram

ime said...

Ja raggmunkar är så himla gott!
Låter härligt med solsken och blank sjö, här blåser det iskalla vindar.
Kram