Thursday, May 23, 2019

Jacob bloggar från Japan

Bara fredag kvar på denna veckan som gått rekordfort. Dock har jag beredskap i helgen också. Igår hörde dom som jobbade av sig på kvällen för att det var datorproblem så jag fick kontakta it-supporten. Det löste sig så nu har jag erfarenhet av det med.
Kollade i almanackan och det är fyra veckor till semestern! Oj säger jag bara.
I helgen ska det vara något slags kulturkalas i staden. Går nog en runda på lördag. Annars ska jag bara ta det lugnt och hoppas det inte blir så mycket att göra som förra gången jag hade beredskap en helg. Då fick jag ca 20 telefonsamtal.
J har börjat blogga från Japan. Gå gärna in på jacobijapan.blogspot.se och läs. Han bloggade lite när han var utbytesstudent via en tidning här i Skåne. Men detta är alltså en ny blogg.

6 comments:

Znogge said...

Så spännande med en blogg från Japan. Självklart ska jag kolla in den.
Du samlar verkligen på dig erfarenheter i ditt jobb. På gott och på ont ;-)
Nu börjar nedräkningen för oss båda!

Kram

ime said...

Ja det är mycket variationer i mitt jobb.
Tror du går på semester tidigare än vad jag gör. Jag jobbar till 22 kvällen innan midsommarafton, sen blir det lite ledighet!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det måste kännas skönt att du löser de problem som uppstår. En boost för självförtroendet :D
Klart att jag ska kolla in Japanbloggen. Lite för lång resa för mig att flyga så då kan jag ju se landet med någon annans ögon i stället :D
Härligt med nedräkning till semester. Spara gärna lite semester till slutet av januari :D
Kram

ime said...

Ja man kan lära sig mycket genom att läsa bloggar.
Jag tror att på detta jobbet får vi nya semesterdagar vid årsskiftet!
Kram

Från Glam till Damm said...

Men så spännande! Den bloggen skall jag leta upp!
Kramen, Anneli

ime said...

Vad roligt Anneli!
Kram