Thursday, May 16, 2019

Snart ledig helg

Tilda är en riktig fighter, hon har repat sig bra, det var egentligen bara några timmar hon var vinglig efter narkosen, sen har hon faktiskt varit som vanligt. Fem dagar har jag gett henne smärtstillande och det har hon inte gillat, en dag satte hon en klo i min hand så jag har en lång reva.
Längtar så efter lille Dante, det händer så mycket i hans utveckling. Tyvärr är det inte lätt att bara åka upp och hälsa på, det krävs planering. Men dom kommer ner i juli så då hoppas jag få träffa honom. Hans ettårsdag ska firas i Skåne.
Sista jobbdagen idag för denna veckan, ska ha något så ovanligt som tre dagar ledigt. Det beror på att jag jobbade min fridag för att vi hade möte i arbetsmiljörådet. Så min fridag flyttades till fredag och så ledig helg på det. Vi fick veta igår att det är tänkt att vi ska ha ett fast schema på sex veckor. Det var ju det vi lovades från början men som aldrig blev av. Man kan ju hoppas att det blir så, blir ju lättare att planera. Nästa vecka ska jag ha beredskap igen.

2 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Skönt att Tilda är på bättringsvägen. Man kan inte förklara för djur att vissa saker måste göras för att de ska må bra. Men man får stålsätta sig lite och kela lite extra efteråt.
Jag förstår att du längtar efter Dante. Jag hoppas också att du kan träffa honom en lång stund när de kommer till Skåne.
Det har tagit en väldig tid att uppfylla löftet om sexveckorsschema. Hoppas verkligen att det blir av nu.
Kram

ime said...

Tilda fick lite extra god mat efter hon fått medicin så hon blev glad igen ☺
Jag får ju hela tiden bilder och filmer på Dante men det är ju inte samma sak som att träffas på riktigt.
Ja vi hoppas alla det blir lite ordning på schemat.
Kram