Sunday, July 18, 2021

Blåsig söndag

Idag blåser det så mycket att kuddarna på min träsoffa på balkongen blåser av, det är faktiskt lite skönt, känns som man kan andas lättare. Det är lite lägre temperatur.

Fick reda på igår att N som är ordinarie administratör har fått covid, jag måste alltså jobba på kontoret hela veckan, det är ju bara jag och M, som har semester fortfarande, som  kan dom arbetsuppgifterna. Jag skulle ju börjat med en veckas jobb hemifrån.  Då blir det två stycken som ska jobba i telefonin om dom inte kan lösa det på annat sätt. Orkar inte ens tänka på hur det ska gå. Känns inte bra att känna så här direkt efter semestern. Jag måste ju göra det jag ska, kan ju inte gärna klona mig själv.

4 comments:

Znogge said...

Så tråkigt med kollegan och för er med som onekligen får en rivstart. Förstår att det inte var så du tänkte det men vad ska man göra... Hoppas det inte blir alldeles för gräsligt för er i morgon.

Kram

ime said...

Ja nu får man hoppas att ingen på kontoret blivit smittad. Hon kände det som en sommarförkylning så hoppas hon snart är pigg igen.
Det är bara att göra sitt bästa, en sak i taget och försöka att inte stressa.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Trist att få en sådan start och väldigt synd om kollegan, som utöver att hon är sjuk kanske känner ett styng av dåligt samvete trots att det finns skäl att vara hemma. Jag hoppas att hon kan koppla bort de tankarna och du måste kunna känna att du inte kan göra mer än ett jobb. Jag hoppas att det löser sig på något sätt.
Kram

ime said...

Ja stackars N kan ju inte hjälpa att hon är sjuk, ingen vill heller ha någon tillbaka för tidigt. Hon hade hunnit få en spruta men inget vaccin är ju säkert till 100%.
Kram