Saturday, July 10, 2021

Stockholmsbesök dag 1




 Alla mor- och farföräldrar tycker nog att deras barnbarn är det härligaste som finns, men alltså, en sån charmig, humoristisk och klok 3-åring som Dante är nog ovanligt 😀 lille älskade vän som jag kommer att sakna honom efter dessa dagar ihop. Han har ju inget minne av att ha träffat mig och den senaste tiden har ju S pratat mycket om att mormor skulle komma. Vi träffades på Odenplan efter att jag kommit upp med tåget och låst in min väska. När vi såg varandra skrattade han högt och hoppade omkring i vagnen!! Vilken lycka! Mormorshjärtat hoppar nästan ur kroppen av glädje. Mitt lilla barnbarn ❤ sen är det en annan glädje och lycka jag känner varje gång jag kommer till Stockholm som jag känt i hela mitt liv sen jag var där första gången. Jag kan inte förklara det mer än att jag känner mig levande i hela kroppen, jag älskar att det är lite puls, vackra byggnader, hela utbudet som finns. Vi började med att promenera till Mr Cake på Karlavägen och satte oss ner för att fika. Det var väldigt varmt.  Efter fikat gick vi till Humlegården och där träffade vi plötsligt på Dantes pappas bror med fru och dotter. De lekte ett tag på en lekplats. Senare tog vi tunnelbanan till Solna strand där man går av och har en kort promenad till deras lägenhet. Denna underbara lägenhet som det var sista gången jag besökte för i september flyttar dom till hus. Den är så fin med utsikt mot vatten och högt uppe, balkongen är helt underbar. På kvällen åkte jag och S till Bromma blocks, Dante skulle fylla 3 på onsdagen så hon hade en del saker kvar att handla. När vi kom hem mötte Dante oss och var alldeles hoppig och skulle visa, för då hade hans säng flyttats in i mammas och pappas rum och jag fick låna hans rum att sova i. Det gick han med på, visserligen hade han föreslagit att mormor kunde sova tillsammans med mamma och pappa i deras säng, men det kändes lite trångt tyckte vi.

4 comments:

Znogge said...

Så tror jag nog att alla mor- och farföräldrar tycker om sina barnbarn och så ska det vara. Sedan väljer jag som arbetar med barn att sticka ut hakan lite. Alla barn är inte lika kloka, charmiga eller lika glada för de är individer och så ska det självklart vara. Det kan vara känsligt att säga det men så är det. Vissa barn är lättare att tycka om men i mitt arbete behandlas alla lika. Något annat finns självklart inte på kartan. Hoppas du förstår vad jag menar så att det inte blir fel. Lilla S är en snusförnuftig och smart tjej som tänker och funderar mycket och hon kommer med så kloka kommentarer. Det tycker jag väldigt mycket om men visst, även jag är partisk ;-)

Vilken härlig inledning på ditt besök i Stockholm och jag förstår din glädje över att äntligen få träffa den lilla familjen och umgås med den. Du fick lära känna Dante på nytt men förhoppningsvis ska ni kunna träffas oftare framöver. Den känslan som du beskriver när du kommer till Stockholm får jag alltid också.

Kram och god lördag!

ime said...

Jag förstår precis vad du menar, jag önskar att alla barn har mor- och/eller farföräldrar som älskar dom. För vår kärlek är en viktig del i deras liv, föräldrar ska uppfostra barnen men vi kan älska dom och finnas för dom utan att kanske behöva uppfostra hela tiden. Det som slår mig med Dante är hans humor, hela tiden nära ett skratt och bus.
Ja jag hoppas inte det ska behöva dröja 1 1/2 år mellan våra träffar men det är bara att acceptera att det är 60 mil mellan oss och att det bara kan bli planerade träffar.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Vad glad jag är för din skull att du äntligen har kunnat åka till Stockholm och få så många fina stunder tillsammans med Dante och hans mamma och pappa. Underbart att läsa om din glädje över både att vara just där och att träffa delar av din familj. Det här behövde du helt klart och jag hoppas att det inte dröjer länge innan du kan komma dit igen :D
Kram

ime said...

Ja det var en stor glädje att äntligen få komma upp till Stockholm igen! Sen mår man bra av att få lite miljöombyte, det är skönt med semester och ännu bättre när man kommer iväg lite.
Kram