Thursday, July 15, 2021

Värme

 Det är väldigt varmt och jag orkar inte göra så mycket i denna värmen. E föreslog igår att vi skulle åka till C4 Shopping, ett köpcenter här utanför stan och det var en bra idé för där var det svalt. Jag köpte ett par shorts och ett linneörngott till det facila priset av 37 kronor. Det går verkligen att fynda nu. Handlar jag på rea så köper jag inte sommarkläder utan sånt jag kan ha i höst t ex. Vi lunchade också på C4.

Har sett en dansk serie på play som heter Vargen kommer. Den går även på svt nu. Kan verkligen rekommendera den. Tung men väldigt bra skådespelarinsatser.

Sista semesterdagen imorgon och det känns ok. Jag vet att dom haft det jobbigt på jobbet, vi är för få även nu på sommaren. Ska verkligen försöka låta bli att stressa upp mig. Men vi har alla ifrågasatt om vi skulle klara sommaren med så låg bemanning.

4 comments:

Znogge said...

Ja i butikerna brukar det vara svalt så på så vis är det perfekt shoppingväder.
Den serien såg vi förra veckan och jag tyckte den var mycket bra.

Kram och njut nu av sista semesterdagen för i år!

ime said...

Ja visst var serien bra! Det var inte en massa repliker utan skådespel på ett annat sätt, man kände så otroligt starkt för barnen.
Ja jag ska njuta men jag har en veckas ledigt i augusti också!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag är ju just nu väldigt långt norrut så jag har inte märkt någonting av den hetta som ni verkar ha. Det är jag väldigt glad för. Men ett shoppingcenter är nog en bra plats om man söker svalka.
Skönt att det känns bra att gå tillbaka till jobbet och jag hoppas att den känslan får stanna kvar hos dig. Jag tycker att ni verkar ha varit underbemannade från start så även om det hela tiden anställs nya personer så kanske ledningen skulle behöva tänka till om sin personalpolitik. Det gäller att personalen ska vilja stanna kvar också.
Kram

ime said...

Igår stod det i min app att temperaturen vi hade kändes som 35 grader. Men det ska bli svalare redan imorgon.
Jag bytte ju avdelning för drygt ett år sen och sen dess har det varit långtidssjukskrivna på min avdelning. En person går i pension den siste denna månaden. Nu är det semestertider. Jag hoppas dom nya som ska anställas snart kommer igång.
Kram