Friday, July 30, 2021

Fredag

 Fredag igen och nu har jag hunnit jobba två veckor efter semestern. Sommaren har gjort ett uppehåll, det regnar eller snarare vräker ner emellanåt och är svalare. Idag har vi haft avtackning av bäste L som gått lite tidigare i pension. Det är väldigt tråkigt och jag kommer att sakna honom mycket. Man har skrattat varje dag med honom.

Nu ska jag ha två sovmorgnar och det ser jag fram emot. Ska försöka hinna med en tur till kyrkogården, har inte varit där på ett tag så det kanske är helt visset där. Nästa vecka är det kontoret hela veckan igen.

4 comments:

Znogge said...

Redan två veckor? Ja, tiden går fort. Minns jag rätt i att du ska ha en veckas semester i augusti också? Hoppas vädret bättrar sig för just nu är det väldig svajigt och betydligt sämre.
Tråkigt att din kollega slutar för det är roligt och viktigt när man kan skratta tillsammans.

Hoppas du får en fin helg nu!

Kram

ime said...

Ja jag ska jobba två veckor till för att sen ha en veckas semester till. Tycker det är skönt med sensommar så jag hoppas inte det regnar.
Jag tycker L gör rätt som går lite i förtid men tråkigt för oss att han slutar.
Önskar dig också en fin helg !
Kram

Ingrid said...

Oj, vad tiden går men det är ju så det brukar vara. Jag håller tummarna för att nästa semester blir superhärlig :D
Vad tråkigt att inte din trevliga kollega ska vara kvar men han tycker säkert att det känns väldigt skönt.
Kram

ime said...

Ja jag tror en vecka i augusti blir härlig att vara ledig!
Ja L är fullt nöjd med att sluta jobba.
Kram