Friday, May 20, 2022

Äntligen fredag

 


Äntligen fredag eftermiddag och helg. Tycker veckorna är långa. Jag hoppade över vårfesten igår, jag orkar inte när jag varit uppe sen halv sex och jobbat en hel dag, då vill jag bara hem. Så tråkig är jag. Ska dock iväg på lite roligheter i helgen istället.

Hämtade ullkappan jag bytte till två storlekar mindre idag. Den är i en sån fin ljuslila färg, samma som syrenerna jag ryckte loss från en buske. 70% rabatt så det var ett jättefynd. Kändes lite konstigt att prova den i den värmen vi har nu. Den är fortfarande rymlig men jag ska kunna få plats med en kofta med.

Nu har vi haft två personer på upplärning på jobbet som ska stötta oss främst i sommar. Den förste, en kille, fick avsluta, han gjorde inget bra intryck. Sen kom en liten tjej. Hon skulle jobba i måndags efter över två veckors upplärning och hastigt och lustigt blev det bestämt att jag skulle sitta jämte. Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men ska man jobba i en kundtjänst och ha kontakt med människor måste man ha lite pondus, lite skinn på näsan. Jag fick skriva manus till henne under tiden i samtalen som hon läste efter. Hon hade inte antecknat nånting under hela sin utbildning. Jag har en hel bok som jag antecknar i hela tiden, man blir aldrig fullärd. Jag slog larm till närmsta chef, att man måste utbilda mer. Dagen efter valde hon att hoppa av, hon har kvar en tjänst på bokningen. Nu ska en tredje person läras upp, eller fjärde egentligen för det är en tidigare som också hoppat av. Man blir ju lite nervös inför sommaren. Hoppas det funkar med denna personen.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag skulle ha gjort likadant och skippat festen. Det är skönt att inte känna tvånget att vara med när man helst inte vill och den inställningen är nog lättare att ha när man har passerat ungdomsåren och lite till :D
Du gjorde ett bra fynd med din kappa och nu får du se fram mot kallare dagar i slutet av året.
Vad hopplöst att det ska vara så svårt att få någon att gå in för att lära sig det som krävs. Jag håller tummarna för att det ska bli mycket bättre nästa gång.
Kram

ime said...

Ja men det är så skönt, precis som du säger, att man inte känner tvång att vara med på något utan få välja själv.
Nu får vi verkligen hoppas det går vägen med ny upplärning annars blir det en tuff sommar.
Kram

znogge said...

Förstår att du skippade festen. Man ska känna att man orkar och att man vill, har behållning av det helt enkelt.
Hoppas det ordnar sig med ersättarna. Lite skinn på näsan får man ha och lite initiativ krävs.

Kram och god söndag!

ime said...

Ja man har helt enkelt inte samma ork längre att gå på fest efter jobbet.
Jo men visst måste man ta lite initiativ själv när man lär sig ett nytt jobb. Men vi är alla olika.
Kram