Sunday, May 01, 2022

Bok 19



 Augustiresan av Anna Fredriksson 

Här får man följa Jenny och hennes tre väninnor på en cykelsemester på Österlen. Parallellt berättas en historia där Jenny blir utsedd till chef på sin arbetsplats. Det är inte populärt i sina tidigare arbetskamraters ögon. Hon blir utsatt för mobbning och har samtidigt en chef som ställer orimliga krav på henne. En destruktiv arbetsplats helt enkelt. Resan blir inte heller utan förvecklingar och jag tycker hennes väninnor också ställer konstiga krav på henne. Hennes man sviker henne också och är otrogen. En stark berättelse där man får vara med om hur en människa kan brytas ner men det finns även ljusglimtar och hopp.

Denna bok får 4 starka stjärnor av 5 av mig.

2 comments:

znogge said...

Bland det svåraste som finns lär vara att bli chef på sin gamla arbetsplats och byta roll där. Själv tror jag att det kan ligga en hel del i det. Boken låter intressant så jag noterar den. Samtidigt så verkar den bekant så frågan är om jag läst den redan...

Kram och god måndag!

ime said...

Ja det kan vara svårt men här var det riktigt ful mobbning, dom slutade hälsa och prata med henne, hon fick anonyma brev. Sen gick dom till hennes chef och berättade osanna historier. Så det var en riktigt hemsk arbetsplats.
Kram