Thursday, May 05, 2022

Bok 20

 


Avskedsfesten av Anna Fredriksson 

Jag valde tre böcker av samma författare och man kan säga att det blev bättre och bättre. Denna bok handlar om ett par som bestämt sig för att skiljas. De umgås med två andra par och bestämmer sig för att berätta om sitt beslut på en träff.  De har bestämt sig för att förbli vänner. Beskedet dom lämnar tas emot med bestörtning av dom andra. Sen får man följa hur allt utvecklas och det blir inte så enkelt som de hoppats. Det är bra beskrivningar av personerna i boken, de känns äkta och det känns som man verkligen känner dom. Det blir inte heller en utveckling där allt ordnar sig utan man får vara med om svek och att historien tar oväntade vändningar.

Denna bok får 5 stjärnor av 5 möjliga av mig.

2 comments:

znogge said...

Tack för tipset. Denna har jag definitivt inte läst så nu är den noterad. Ambitionerna hos paret lät väldigt goda men ibland blir verkligheten inte lika enkel är min erfarenhet även om jag inte är skild.

Önskar en torsdag!

Kram

ime said...

Nej dom var nog lite naiva, men det var ändå vännerna som hade mest problem tycker jag. Verkligen läsvärd!
Kram och detsamma till dig!