Sunday, May 15, 2022

Bok 22

 


Sommarhuset av Anna Fredriksson 

Det blev minsann en bok till av denna författare. Det handlar om en mamma som dör och efterlämnar sig tre vuxna barn. Eva är äldst och den som varit  mest med mamman. Mamman hade ett hus i Stockholms skärgård som Eva tycker ska tillfalla henne. Men det är såklart värt mycket pengar och en maktkamp  börjar.  Väldigt bra personbeskrivningar och man känner med Eva.  Syskonen dundrar in med sina familjer och det blir en väldigt spännande utveckling och slutet blir inte som man tror.

Denna bok får 4 stjärnor av 5 möjliga av mig.

4 comments:

znogge said...

Den har jag läst och håller med dig både när det gäller omdöme och betyg.

Kram och god söndag!

ime said...

Vad trevligt att vi har samma smak!
Kram

Hannas krypin said...

Tack för tipset! Låter som en bok för mig. Älskar verkligen att läsa böcker så det vill jag börja med igen. Nu är det ett par år sedan sist jag läste.

ime said...

Prova gärna böcker av Anna Fredriksson!