Sunday, July 03, 2022

Bok 30



 Svindlande stunder i Blackeberg av Petra Mede

En självbiografisk bok som både handlar om nutid och 80-talet när det mesta kretsar kring dans för Petra. Boken är humoristisk men även lite sorglig. Parallellt handlar det om en kvinna Petra är vän med som bor på ett äldreboende. Man kan nästan höra Petras röst när man läser boken och hennes humor är närvarande. Jag gillar Petra men har förstått att alla inte gör det och då är boken inget för dom.

Denna bok får 3 stjärnor av 5 möjliga av mig.

2 comments:

znogge said...

Jag gillar Petra så denna bok skulle jag gärna läsa. Vet att många tycker precis tvärtom men jag tycker hon är intressant och modig.

Kram

ime said...

Ja jag tycker hon är rolig och härlig. Detta är tydligen del 2 så man kanske ska börja med den första.
Kram