Tuesday, July 26, 2022

Tisdag

 Då är jag inne på min andra semesterdag. Igår var det 29 grader varmt så jag var mycket på balkongen. Försöker gå ner i varv och bara njuta av ledighet. Inte ställa någon klocka på ringning, jag sov till halv 10 så det var väl vad jag behövde. Idag har jag dock ställt klockan, var och kollade blodtrycket efter att ha ändrat medicinen. Det var lite högre idag, ska ha ett telsamtal med läkaren på fredag. Vi ändrade för att se om det hade någon verkan på migränen och jag har inte haft något anfall sen midsommar. Men jag antar att det tar lite längre tid att utvärdera det. Imorgon ska jag fika med min andra kusin. Vi ska samåka till begravningen nästa vecka. Sen får jag se vad jag hinner med i veckan, vill åka till Torsö men då vill jag att det ska vara sol. Det bästa är att ta dagen som den kommer, kolla hur vädret ser ut att bli för att sen bestämma planer.

6 comments:

Znogge said...

Då har du det betydligt varmare än vad vi har det här. Skönt att kunna sitta på balkongen då.
Det är inte alltid så lätt att hitta rätt i medicineringen och få en bra balans. Hoppas det löser sig.

Kram

ime said...

Det var igår det var så varmt, idag är det 18 grader och rejält blåsigt.
Det är lite svårt det här med att kolla blodtrycket, jag tror jag har lite högre också just när jag kollar det. Får avvakta och se vad läkaren säger.
Kram

znogge said...

Så kan det mycket väl vara. Jag har en förmåga att stressa upp mig när det ska kollas och då ökar pulsen och trycket stiger. Jag jobbar på det...

Kram och god tisdagskväll nu!

Ingrid said...

Lite för varmt för min del men jag ser att du har svalare väder nu. Skönt med en balkong i alla fall och där kanske det svalkar lite.
Hoppas att ditt blodtryck visar sig vara ok. Jag blev så trött på att kolla blodtrycket titt som tätt på VC så jag köpte en egen mätare. Jag använder den aldrig numera förutom när jag blir ombedd att kolla trycket. Men då kan jag sitta och vänta tills jag är helt lugn och sedan sätta igång apparaten. Mycket bättre och då visas säkert ett riktigare blodtryck.
Kram

ime said...

Znogge: fast det är jättesvårt att tänka att man ska hålla sig lugn, blir lätt tvärtom.
Kram och detsamma till dig!

ime said...

Får jag välja har jag hellre 29 grader än 18, men det är bara att gilla läget.
Jag har också funderat på att skaffa en egen mätare, men är lite rädd för att jag kommer att kolla för ofta. Får fundera lite på det.
Kram