Saturday, July 16, 2022

Lördag

 Nu har jag fått den här hemska skrällhostan jag brukar få när jag blir förkyld. Har känt mig hängig och sovit mycket idag. J var här en sväng, han skulle till kompisar på Lister. Han var och köpte ett covid-test åt mig men det var negativt. Bättte att jag är sjuk nu än när jag ska ha semester igen.

Min moster dog förra helgen. Det är kusin I:s mamma, hon var gift med min morbror som gått bort tidigare. Hon blev 92 år. Hon har legat på palliativ avdelning i flera månader, så det var väl lite av en lättnad att hon fick ro. Så det blir begravning 2 augusti.

4 comments:

znogge said...

Tråkigt med din moster och jag beklagar sorgen. Kanske var det ändå så att det var gott att hon fick ro.

Jobbigt med din hosta men skönt att testet var negativt. Bättre förkyld nu än under semestern om man ska vara krass.

Kram och krya på!

ime said...

Tack, ja är man 92 år kan man ju säga att man levt klart.
Nu hoppas jag att min hosta ger med sig, vill helst vara frisk på semestern.
Tack och kram

ibod11 - Ingrid said...

Hosta som håller i sig är nog den jobbigaste delen av en förkylning. I alla fall om det gör ont att hosta. Jag hoppas att den inte blir så långvarig.
Jag beklagar sorgen men förmodligen var det ändå dags och lite av en lättnad att hon slipper lida mer. Men det är ändå alltid svårt när någon man tycker om inte finns kvar längre.
Kram

ime said...

Ja hosta är jobbigt men nu tycker jag att det mest är på morgnarna jag hostar.
Tack, min moster var den sista kvar i generationen över mig. Det är skönt att hon fått ro.
Kram