Tuesday, July 05, 2022

Tisdag

 


Då har jag hunnit med att ha en semesterdag redan och den andra är idag. Igår åkte jag och handlade lite och sen åkte jag till min föräldragrav. Där var det vackert planterat nu. Städade sen hemma och alternerade med att läsa lite på balkongen.

Såg att tidningsmannen Torbjörn Larsson gått ur tiden. Han var styrelseordförande ett tag för tidningen jag jobbade på så länge. Vi var Bonnier-ägda då. Jag hade honom till bordet på en stor fest en gång. Det sammanföll med att jag och ett gäng andra skulle få vår present efter att ha jobbat där i 25 år. Jag minns att Torbjörn Larsson pratade en del om Amelia Adamo, han var gift med henne då. Vi som skulle få presenter fick gå upp på en stor scen. Jag har verkligen många minnen från den arbetsplatsen. På bilden är jag tredje från vänster. Om man klickar på bilden blir den större. Ingen av oss jobbar kvar.

6 comments:

Znogge said...

Du var verkligen tidningen trogen många år får man säga. Jag har också varit länge på min nuvarande arbetsplats men noterat att många numera byter ganska så ofta. Vilken festlig bild och så fint att ni blev avtackade.
Hoppas att du får en njutbar semesterdag!

Kram

ime said...

Ja jag var 17 år när jag började sommarjobba, sen återkom jag efter studenten och fick olika utbildningar och tjänster, så jag jobbade inte med samma sak hela tiden.
Tack, önskar dig också en skön semesterdag!
Kram

Eva i Dalarna said...

Fin bild!
Jag har jobbat på samma ställe sen jag var 16 år. Förutom 11 år när jag var hemmafru och fick barnen. Först jobbade jag dag och de senaste 24 åren natt. Men nu är det snart över. Tack och lov. Går i pension efter augusti...

ime said...

Tack!
Det är beundransvärt att ha lagt hela sitt yrkesliv på ett ställe. Då har man förmodligen varit nöjd med arbetsgivaren. Låter härligt med så nära till pensionen, all lycka till!

ibod11 - Ingrid said...

Vad roligt att ha den bilden och jag såg direkt, innan jag läste inlägget, att det var du som var trean från vänster :D Härlig bild där alla är glada och har fått vackra blommor.
Tänk att du var så länge på den arbetsplatsen och kanske är det den plats du har trivts bäst på. Kul att få se och veta lite mer från den tiden.
Kram

ime said...

Ja vi hade ju fått önska oss något också, tror vi hade 4000 kr att röra oss med. Jag beställde ringen som en guldsmed tillverkade, fast jag la till en del själv.
Jag var ju på tidningen från 17 års ålder tills jag var 46. Jag kände att jag ville göra något annat. Det jag tänker mest på så här i backspegeln är ju alla människor jag mött. Man blir nästan som en familj när man jobbar så länge ihop, de flesta stannade kvar länge.
Kram