Tuesday, August 02, 2022

Begravning

 



Idag har jag varit på begravning för min moster.  Det var en vacker begravning med mycket musik, kusin I har sjungit i kör tidigare i många år så hon hade några körkompisar som sjöng vackert. Moster har en 2 år yngre syster som det var så gripande att se ta farväl. Tyvärr är det ju bara på begravningar man träffas. Gun, som är 90, frågade mig om det var Marie när hon såg mig och så log hon så fint. Så söt var hon. Efteråt blev det en minnesstund. Jag åkte med kusin G och nu ska vi försöka träffas snart vi tre kusiner.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det är nog så för många släkter att det är på begravningar man träffas. Fint att ceremonin var vacker och trevligt att bli igenkänd av en gammal släkting du inte träffat på länge.
Kram

ime said...

Ja tyvärr är det nog så att många bara träffas på begravningar.
Ja hon är så söt Gun, hon tittade på mig och sa likadant sist vi träffades, på min morbrors begravning.
Kram

Znogge said...

Ja, tyvärr är det så att vissa träffar man bara på begravningar vilket är väldigt tråkigt.
Fint att det blev ett vackert avsked. Fint möte med Gun också. Hoppas att ni kommer att hålla kontakten lite nu framöver.

Kram

ime said...

Ja det är ju inget särskilt roligt tillfälle att träffas. Får hoppas att det blir ett annat tillfälle, men de bor ganska långt iväg.
Kram