Thursday, August 11, 2022

Bok 39

 


Mellan raderna av Jane Green

Har lånat en hel hög böcker av samma författare. Det är typ feelgood och nu när jag läst tre böcker inser jag att de är ganska lika, så det blir kanske svårt att hålla isär handlingarna. Denna har dock en historia om en tjej i gänget under universitetstiden som gjorde en sak som fick till följd att alla bröt med henne. Boken har bra personbeskrivningar och en del svärta för att vara en typisk feelgood-roman.

Denna bok får 4 stjärnor av 5 möjliga av mig.

6 comments:

Hannas krypin said...

Tack för boktipset. Jag har inte läst några böcker av den författaren. :-)

ime said...

Gillar du feelgood-romaner så rekommenderar jag författaren!

znogge said...

Böcker i genren påminner lite om varandra men det gör mig ingenting. Kanske ska man dock varva med någon annan författaren. Gör dock en notering för jag gillar feelgood.

Kram

ime said...

Ja jag tror du har helt rätt, man behöver varva med någon annan författare eller genre, jag längtar efter en deckare nu.
Kram

Eva i Dalarna said...

En och annan bra feelgoodbok har jag läst men oftast är de lite för sockersöta för att falla mig i smaken...

ime said...

Ja ibland blir det för mycket, det håller jag med om!