Saturday, August 20, 2022

Bok 42

 


Trollbunden av Jane Green 

Nu har jag läst fyra böcker (känns som fler) av denna författare som har toppat bästsäljarlistor i England och USA.  Gilar man feelgood-romaner så är hon en bra författare även om böckerna liknar varandra. Men hon är en mästare på att beskriva personer och skildra berättelser som gör att det är svårt att lägga böckerna ifrån sig. Denna  bok är inget undantag. En kvinna med en notoriskt otrogen make. Lite oväntade händelser men ett väntat slut ändå. Jag känner mig dock ganska mätt på denna typ av böcker nu.

Denna bok får 4 stjärnor av 5 möjliga av mig.

4 comments:

Znogge said...

Då är det kanske dags för att välja en annan genre nästa gång. Visst är feelgood bra men ibland behöver man också variera sin läsning en smula kan jag känna.

Önskar en fin lördag!

Kram

ime said...

Ja nu blir det inte feelgood på ett tag 😊
Kram och detsamma till dig!

Eva i Dalarna said...

Har du läst De sju systrarna av Lucinda Riley? Finns en bok för varje syster, den första handlar om systern Maia. Ingen feelgoodbok. Men sååå bra!

ime said...

Nej, de måste jag kolla efter på biblioteket nästa gång!