Saturday, December 03, 2016

Lördag

Yihoo nu har jag bokat tåg till Stockholm i januari, helgen lilla S fyller år. J fyller samma dag men det var ett tag sen vi kunde fira dom tillsammans. Längtar efter att få komma upp till huvudstaden.
Idag blev det ingen prenumerationsförsäljning, det var för kallt där jag stod och jag står inte fryser så jag avbröt. Det har inte riktigt varit min dag, jag lyckades fastna med min långa sjal i bildörren. Jag fick inte upp dörren hur jag än gjorde, jag krånglade mig ur sjalen och gick in i bilen från andra hållet, öppnade och stängde bilen med knappen, försökte öppna bildörren inifrån och utifrån men det gick helt enkelt inte och sjalen hängde där. En dyr varm sjal jag köpt för länge sen så jag vill inte slita och dra. Till sist kom det några som undrade vad jag höll på med och dom försökte hjälpa mig, efter ett tag lyckades dom få upp dörren, fråga mig inte hur men glad blev jag. Jag gick senare en runda på stan, gick in i en godisaffär och köpte lösgodis, när jag kom fram till disken gick påsen sönder i botten och mitt godis bara flög ut... en dag jag tydligen skulle stannat hemma idag. Men sen kom E hit, vi fikade på lussekatter och drack kaffe. Inga fler missöden har skett idag. Men dagen är ju inte slut än.

2 comments:

znogge said...

Hoppas att det blev ett lugnt avslut på dagen i alla fall!

Kram

ime said...

Ja det blev lugnt. Inga fler missöden!