Saturday, December 10, 2016

Lördag

Nobel idag, kommer tyvärr inte kunna se det förrän ikväll, jag jobbar. Det är så högtidligt och vackert att få se allt, jag är glad att vi har så fina traditioner. I år är det en japan som vunnit också, det är roligt att se när kvinnorna från Japan är festklädda, deras kimonos är helt fantastiska. Å jag längtar tills jag får se japanska kvinnor igen gå omkring i kimonos, det var så häftigt!!
Jag ska som sagt jobba både idag och imorgon. Man märker inte av julhandeln så mycket hos oss, jag minns när jag jobbade på Åhléns, det var helt annorlunda, vi kunde ha köer som var kanske 20 meter långa till kassan. Då gäller det att behålla lugnet. Rean däremot som börjar annandag jul är stressig även hos oss.
Känns lite konstigt att jobba när andra är lediga, jag har jobbat varje dag denna veckan faktiskt, det var torsdagen bara som jag hade ledigt efter inventeringen. Sen är jag ledig måndag och tisdag istället nästa vecka. Egentligen trivs jag rätt bra med att ha lite varierade arbetsdagar på ett sätt, det här med måndag-fredag varje vecka tycker jag är lite tråkigt. Men man blir ju lite osocial, jag och E brukar försöka träffas på helger men denna helgen blir det inte. Jobbar jag till 15 på lördagen händer det ibland att hon kommer in och så tar vi en fika och avhandlar allt viktigt som hänt. Nästa vecka jobbar jag lördagen också. Sen kan det vara skönt att kunna styra lite själv, mitt extrajobb tar jag när jag känner för det. Borde säkert jobba mer med det men man ska orka också. En ledig dag i veckan känns för lite.

2 comments:

znogge said...

Kan tänka mig att det kan vara omväxlande med oregelbundna arbetstider men samtidigt så tappar man en del vid helger när många är lediga. Själv ser jag fram emot jullovet som närmar sig med stormsteg!

Ha en bra helg!

ime said...

Ja det förstår jag, vem hade inte önskat ha jullov!!
Kram