Monday, December 19, 2016

Måndag

Idag har jag varit i mitt kära Sölvesborg, var först och klippte mig och blev lite mörkare i håret. Kanske jag vågar bli ännu mörkare i fortsättningen, man får inte vara rädd för att göra lite förändringar. Sen gick jag på Ritz och fikade. Det är egentligen bara i Sölvesborg jag strosar omkring så här, det gör jag aldrig i min egen stad. Det är så mysigt att gå på Smaralda, hade jag jobbat i den butiken hade jag varit lycklig, där är så mycket fint. Sen var jag på mq och tittade lite. Det är så konstigt när man är där, känns som det inte jobbar någon där. Man ser inte till någon i alla fall, ingen som hälsar eller småpratar lite. Man går helt ensam omkring, han som driver butiken stod bak kassan och sa inte ett ljud. Det är verkligen skillnad mot hur vi ska agera mot våra kunder där jag jobbar, att vi måste hälsa eller uppmärksamma kunderna och hela tiden erbjuda vår service. Någonstans tycker jag ändå att det är rätt, att gå in i en butik och ägaren inte ens hälsar eller uppmärksammar en känns som om det är strunt samma om jag handlar något eller ej. Märkligt. Sen köpte jag såklart varmrökt lax med mig hem och lite sill i Valje till julafton. Där blev man bjuden på sillmacka och det är så himla gott, men jag var proppmätt så jag stod över. Ja sen är det ju nästan mörkt när man kommer hem, hela dagen försvann. Imorgonbitti ska jag hämta S vid flyget sen jobba lite med prenumerationsförsäljning.

No comments: