Thursday, August 22, 2019

Ledig dag

Åh vad jag älskar sensommar. Har varit ledig idag men haft fullt upp. Har haft bil, varit hos veterinären och fixat till katternas päls. Dom får mycket tovor och då får jag åka till veterinären och få hjälp. Tilda kan jag hålla medan dom rakar, hon är en ovanligt samarbetsvillig katt. Zelda måste däremot ha lugnande och sova. När det var hennes tur åkte jag till Ritz och åt lite frukost, satt ute i solen. Passade på att handla varmrökt lax i Valje. Sen hem med två jättesmala katter. Åkte och handlade på Maxi. Hemma en liten stund för att sen köra till mina föräldrars grav, rensade lite ogräs där. Åkte till Blomsterlandet sen och köpte en grön växt, de hade 50% rabatt och en bukett rosa rosor fick följa med hem. Hämtade ett par dovrosa skor jag klickat hem.
Nu ska jag jobba imorgon och helgen med två supertidiga morgonpass, sen har jag en veckas semester. Ska verkligen bli skönt. Ska njuta massor av augustis sista vecka.

6 comments:

Eva i Dalarna said...

Ja det är fortfarande sommar hela augusti. Förstår inte varför folk envisas med att säga att hösten är här ..Jag reser till Rhodos på söndag, sista augustiveckan blir härlig för min del!"

ime said...

Sommaren kan faktiskt hålla på in i september, i alla fall i denna delen av landet.
Ha det underbart på Rhodos!

ibod11 - Ingrid said...

Ja, det är härligt nu :) Värmen kom tillbaka i lagom styrka och växlande molnighet är rätt skönt. Det verkar som om regnet ska passera nattetid framöver och så får det gärna vara :D
Smidigt att kunna boka en bil och få flera ärenden avklarade samma dag. Dina katter är säkert jättefina nu och framför allt mår de nog väldigt bra i sina kortare frisyrer.
Kram

ime said...

Ja vi ska få riktigt fint helgväder.
Jo när tovorna är borta så märker jag att dom far runt mer. Det är svårt att sköta deras päls tyvärr.
Kram

Znogge said...

Vilken bra ledig dag du fick. Skönt att få hjälp med tovorna i katternas pälsar för man kan inte slita hur mycket som helst. Härligt att ha en veckas semester så här i slutet av augusti. Om prognosen stämmer så ska det bli fint väder.

Kram och ha en fin fredag!

ime said...

Ja vädret ser ut att bli riktigt bra!
Kram och detsamma till dig