Thursday, August 01, 2019

Snart helg igen

Nu är vi inne i augusti månad. Man vågar knappt säga det högt men jag längtar lite till hösten.
I morgon är sista dagen på min planerade tid på kundtjänst och det har varit roligt. Det är ett skönt gäng som jobbar där och jag har trivts jättebra. Teamledaren sa idag att hon gett mig bra vitsord och jag hoppas jag får vara där regelbundet. Jag har jobbat självständigt denna veckan men har ju fått fråga om mycket. Det uppkommer nya situationer hela tiden.
Häromkvällen träffade jag söta L, vår första chef i butiken. Vi åt på le Croissant. Är så glad för vänskapen med henne, det är fyra år sen vi jobbade ihop.
Friday tomorrow!! Jag har ju blivit bortskämd med lyxiga arbetstider i tre veckor, nästa vecka går jag in på mitt schema igen. Men först en ledig helg!

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Till mig vågar du säga att du längtar efter hösten för jag känner likadant :D Jag har inget emot om det är lite lagom sommarvarmt ett tag till men hösten är vacker och luften härlig.
Jag hoppas att du får mycket tid på kundtjänst och jag tror nog att det blir så.
Kram

ime said...

Vad skönt att du tycker likadant! Det får gärna bli fina sommardagar lite till men jag har alltid älskat när det går över till lite klarare luft och man anar lite höstkänslor.
Kram

Znogge said...

På ett sätt längtar jag också efter hösten men ändå inte. Jag längtar inte efter att börja arbeta men den höga och klara luften har något speciellt.

Kram

ime said...

Nej jag förstår att du som lärare inte riktigt känner samma längtan efter höst 😊
Kram