Tuesday, August 06, 2019

Sensommar

Jag älskar denna tiden på sommaren, det är en speciell känsla i luften när det är sensommar, allt lugnar liksom ner sig. Denna veckan har jag fyra pass som startar 6.15. Det enda positiva är att man slutar tidigt och hinner lite saker på eftermiddagen. Idag har jag gjort vid naglarna t ex.
Imorgon åker Dante med föräldrar till Kroatien. S vill nog njuta det sista av sin föräldraledighet, hon börjar nämligen snart jobba. Dante ska inte börja på förskola än, nu ska han vara hemma med sin pappa. Och jag åker upp om en och en halv vecka.

6 comments:

Znogge said...

Fördelen med att börja tidigare är att man hinner en del på eftermiddagen. Men samtidigt så får du stiga upp tidigt.
Så mysigt för den lilla familjen med en resa till Kroatien. Det blir säkert bra. Lilla S ska börja på förskolan om en vecka och jag tror att hon är redo. Hon blir ju två år i oktober.

Du fanns inte i skräpposten så jag vet inte vad som hände med din kommentar.

Kram och god kväll!

ibod11 - Ingrid said...

Det märks att luften börjar bli annorlunda och, som du skriver, det är den här tiden allt känns lugnare. Här i Östersund innebär det bl a att det inte hörs lika mycket norska i alla affärer ;) Norska är ett trevligt språk men det är skönt när det inte är lika fullt med folk.
Det är alltid en omställning när man ska börja jobba igen efter föräldraledighet. Men Dante och hans pappa får det mysigt tillsammans och kanske tycker din dotter att det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet.
Kram

ime said...

Znogge: jag glömde nog skicka kommentaren.
Ja jag går upp redan vid fyra så jag måste ju lägga mig tidigt.
Vad roligt att lilla S ska börja förskolan! Herregud vad tiden går.
Kram

ime said...

Ingrid: ja visst känns luften annorlunda!
Jag tror min dotter nog velat vara hemma längre men det blir säkert bra för Dante att vara mycket med sin pappa.
Kram

Från Glam till Damm said...

Hej och godmorgon Marie,

Ja, visst är augusti en skön månad på något sått. Allt har lugnat ned sig och sommaren blev som den blev....

Kramen och ha en fin dag!

Anneli

ime said...

Ja jag älskar sensommaren.
Kram och detsamma till dig!