Friday, August 30, 2019

Härlig vecka

Åh det har varit en skön vecka att ha semester, fint väder och ett lugn eftersom de flesta återgått till jobb och skola. Jag har hunnit med en del grejor och så har jag legat på balkongen och läst. Så skönt.
Idag hängde jag på låset när en barnbutik hade utförsäljning, den ska lägga ner. Det är riktigt fina grejor men det var urplockat. Jag norpade till mig en Timberland-mössa och ett par skor. Mössan är nog inga problem, passar inte skorna nästa vår/sommar har Dante många kusiner på sin pappas sida som kan ta över. Det är sorgligt i innerstan för nu lägger många butiker ner. Det öppnades ett köpcenter för ett år sen några km utanför stan, vår stad är för liten för att ha dubbla butiker, nu ska t o m HM lägga ner butiken som finns centralt.Men enligt HM själva går inte butiken dåligt utan dom gillar inte lokalen, vilket låter konstigt. Lägga ner en butik som går bra? Tyvärr är det många mindre butiker som försvinner också, kundflödet har minskat för nu åker alla till köpcentrat.
Imorgon är det den stora dagen när Dantes mamma och pappa ska gå på bröllop och jag ska passa Dante. Det ska bli mycket spännande.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Härligt att du har haft en så skön vecka med både balkonghäng och en del utflykter. Billigt är alltid trevligt och barnkläder går det åt massor av när barnen växer snabbt. Det är synd när stadskärnor töms på butiker men när kunderna väljer andra alternativ finns inte mycket att göra. Men jag håller med om att det är underligt att flytta en butik som går med vinst.
Ha så kul under barnvaktsuppdraget :D
Kram

ime said...

Ja det är stor oro här över stadskärnans framtid. Det händer mycket otäcka saker, rån, knarkhandel och det känns som fel människor tar över.
Tack, jag hoppas Dante står ut med mormor, blir han ledsen finns föräldrarna nära, jag och Dante ska vara på slottet där bröllopsfesten hålls.
Kram

Znogge said...

Vilken härlig semestervecka du har haft och tur med vädret fick du verkligen. Det låter som behagliga dagar och precis så ska det vara när man är ledig.
Visst är det synd när fler och fler mindre butiker får slå igen. Även på stora köpcentra står en del lokaler tomma. Jag försöker gynna butikerna i lilla grannhåla så mycket jag kan men det finns en gräns för vad jag vill betala.

Så mysigt att få rå om Dante när föräldrarna ska på bröllop. Det kommer säkert att gå hur bra som helst.

Kram

ime said...

Ja det har verkligen varit en avkopplande vecka.
Det är svårt det här med var man ska lägga sina pengar. Jag handlar faktiskt det mesta på nätet, tycker det är bekvämt och orkar inte gå runt och jämföra på massa ställen. Tyvärr är det nog så att köpcenter också har tomma lokaler, därför kändes det konstigt att man byggde det i vår stad, det känns liksom lite ur tiden. Jag tror att handlarna måste satsa på någon slags upplevelse för att överleva, komma på idéer där man kan konkurrera med näthandel. Mer event och erbjudanden.
Jag hoppas det går bra med barnpassningen, han har aldrig haft barnvakt.
Kram

Znogge said...

Då är det på tiden att han har det ;-) Lilla S sov över här första gången när hon var 6 månader och vi har passat henne otaliga gånger. Men vi bur ju så nära så det är skillnad.

Kram och god söndag!

ime said...

Ja det gick faktiskt riktigt bra, men jag är ganska trött idag!
Kram och detsamma till dig!