Sunday, September 01, 2019

Första barnvaktsuppdraget

Ja då är denna helgen över. Jag tog tåget till Sölvesborg där vigseln skulle vara. Jag och E hade bestämt att vi skulle träffas och ta en fika först på Ritz. Det var lite olika evenemang på stan så det var massor av folk på stan. Jag tog en plats ute så E gick in och handlade. Plötsligt ser jag Jimmie Åkesson med sambo och son komma strosande och lite efter två Säpo-vakter. Dom hade inte svart kostym som brukligt utan hade shorts och t-shirts men hade ögonen på familjen hela tiden. Måste vara jobbigt att inte kunna röra sig hur man vill utan vakter. Är väl det enda medlidandet han får av mig.
Jag och E gick lite på stan tills familjen dök upp, K hade smoking och S en fin mintgrön klänning. Och Dante var ju finast som vanligt. Men han var lite ledsen, det gick inte över förrän efter ett tag. Han har ju aldrig varit ifrån båda sina föräldrar. Jag och E lyckades få ner honom i vagnen och vi gick mot torget, där var mycket spännande att titta på och jag lyckades norpa en ballong till honom. E matade med gröt och sen slocknade han i vagnen. Vi satt utanför kyrkan och jag fick också se det vackra brudparet. Det är en barndomsvän till S som också bor i Stockholm nu. Sen gick färden till Bäckaskogs slott där festen skulle hållas. Vi var på rummet som dom bodde i, jag skulle också sova över där. Dante blev jätteledsen när dom gick och det skär så hemskt i ens hjärta att se men det gick över. Vi lekte med alla hans saker, han kom och satte sig i mitt knä så vi kunde läsa lite sagor och kom ibland och la sitt huvud mot min axel. Så det gick ju över förväntan. Vi var lite i slottsparken, han hade sin lilla kratta med. Där är ju väldigt vackert och det var varmt, en underbar dag och kväll. Sen satt vi i restaurangen, dom värmde hans mat där och plockade ihop lite jag kunde ta med mig tillbaka till rummet och äta. Väl där fortsatte vi leka. Vid nio på kvällen blev han dock väldigt ledsen, jag kunde inte trösta hur jag än försökte så pappa fick komma lite och sen mamma. Men det var ändå många timmar som det gick bra och jag är så glad och tacksam för det. Tänk så mycket tid vi fick tillsammans mormor och Dante! I morse blev det god frukost och vi satt ute och åt. Tänk, 1 september och så varmt.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det gick ju ganska bra i alla fall trots att han inte är van att vara ifrån sina föräldrar. Det hade kanske varit ännu bättre om ni hade varit i en för honom känd miljö men med tanke på allt som var annorlunda för honom, blev det lyckat :) Och så kul att ni fick flera roliga timmar tillsammans :D
Kram

ime said...

Ja nu var allt nytt för honom, men jag tycker ändå att man får vara nöjd att det funkade bra så länge. Ju mer vi träffas och ju större han blir desto lättare blir det förhoppningsvis ☺
Kram

znogge said...

Med tanke på att det var första gången så tycker jag att du ska vara nöjd med att gick bra så pass många timmar. Det kommer att gå bättre och bättre är jag säker på. Mysigt att få träffa Dante och hans föräldrar.

Kram och ha en fin måndag!

ime said...

Ja jag är nöjd över att det gick så bra. Plötsligt verkar föräldrarna vilja planera in lite restaurangbesök på tu man hand när jag kommer upp nästa gång!
Kram och detsamma till dig