Friday, September 06, 2019

Veckans skönaste

Skönaste känslan denna veckan, fredagkväll. Var nog en och en halv månad sen jag hade en helg sist då jag inte jobbade och inte hade något inplanerat. Passar extra bra eftersom jag fått en förkylning. Tror minsann det är Dante som smittat mig. Han nös så gulligt i helgen som gick. Han brukar skratta efter han nyst. Idag har jag känt mig så hängig att jag var tveksam att jag skulle orka, men det gick. Plötsligt har det också blivit höst, det har blåst mycket i veckan och det mörknar tidigt. Man får tända lite levande ljus och bara mysa. Ska försöka vila mig pigg. Sova ut och bara ta det lugnt. Nästa vecka är sexdagarsvecka, men det tänker vi inte på nu.

4 comments:

Znogge said...

Så skönt med en ledig helg just nu när du har en förkylning så passa på och koppla av. Helgen går så fort men den kommande arbetsveckan tänker vi inte på, inte än.

Kram och krya på!

ime said...

Ja ska verkligen bara koppla av, tack.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Hoppas du kunde njuta helt och fullt av din lediga helg och att förkylningen blev väldigt lindrig.
Kram

ime said...

Det blev tyvärr en helg som mest tillbringades i sängen och soffan.
Kram