Monday, September 16, 2019

Ny vecka

Jag har ett favoritställe i Stockholm och det är Rosendahls trädgårdar på Djurgården. Jag älskar att åka dit. Brukar ta spårvagnen dit och det är en fin färd på bl a Strandvägen och förbi tjusiga Dramaten och sen underbart vackra Djurgården. På Rosendahl känns det som man är på landet. Jag följer dom på Instagram och dom har så trevliga evenemang där, som t ex skördemarknader med levande musik och till jul har dom också mysiga evenemang. Sommartid kan man sitta ute i de vackra trädgårdarna bland fruktträd och fika eller äta. Hade jag bott där uppe hade jag nog besökt dom nästan varje helg. Förra hösten var vi på Ulriksdal, där var också jättefint. Det är mer storslaget med stort slott och slottspark, jättestora byggnader med blommar och inredning. Den dagen vi var där var det också en gammaldags marknad i slottsparken. Ett annat ställe jag älskar att besöka är Mosebacke på Söder. Sån vidunderlig utsikt. S hade varit på jazzbrunch där en gång, låter hur härligt som helst. Jag känner att hela jag lever upp när jag kommer till Stockholm. Nu ska jag dit sista helgen i oktober. Ska såklart träffa min största kärlek i livet, Dantebus.
Nu är det jobb idag och imorgon, ledig onsdag och sen är det medarbetardag på torsdag på Malmö live. Kan nog bli roligt.

4 comments:

znogge said...

Jag har faktiskt aldrig varit där men inser att det måste bli ett besök. Däremot så brukar vi hamna på Millesgården men det är kanske dags för en förändring.

Det låter trevligt med en dag för medarbetarna. Lite guldkant på vardagen.

Kram och ha en fin start på veckan!

ime said...

Du måste absolut besöka Rosendahl!
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Du blir verkligen lyrisk när du berättar om dina favoritplatser. Ingen tvekan om var du egentligen borde bo. Du hamnar säkert där så småningom :D
Kram

ime said...

Jag vet inte om jag vågar tro det. Det känns väldigt avlägset.
Kram