Wednesday, October 24, 2018

Hallå

Här har det varit lite tyst. Jag var hemma från jobbet i måndags, sov tre timmar mitt på dagen i söndags så,jag mådde inte helt bra. Men igår började jag jobba igen. Jag har inte blivit bättre, har nästan ätit upp hela kuren med penicillin, kontaktade min vårdcentral igen. Jag är listad på en privat klinik som är världsbäst, man får tid snabbt och igår ringde en läkare upp mig och nu har jag fått starkare penicillin. Hoppas det hjälper för nu börjar jag bli less på det här. Jobbar bara imorgon med sen åker jag till Stockholm fredag morgon.
Annars händer det inte så mycket. Det har påbörjats utbildning av nya timanställda så förhoppningsvis kommer det att underlätta för oss. Igår kom min chef och frågade om jag ville ingå i någon grupp som skulle göra någon slags riskanalys och jag sa ja. Jag säger ja till allting nu.

4 comments:

znogge said...

Så bra att du är listad på en bra vårdcentral. Segt dock att penicillinet inte hjälpt för jag tycker det brukar ha effekt efter bara ett par tabletter, men visst det finns olika bakterier. Hoppas den nya kuren har effekt så du mår bra i Stockholm.

Kram

ime said...

Ja en hel vecka nu med urinvägsinfektion är inget kul så jag hoppas verkligen denna kuren hjälper.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det är jobbigt med urinvägsinfektion och om det drar ut på tiden med förbättring så blir man ganska less. Jag hoppas att den nya kuren hjälpte bättre. Jag tror lite på psykets inverkan på fysiska sjukdomar, även för min egen del, och en liten tanke slår mig att det kan vara stress som är en faktor. Både på ditt jobb och situationen med toa på gården. Kanske helt fel men om hela du är trött kanske kroppen tar lite tid på sig.
Kram

ime said...

Jo men det kan säkert stämma att stress påverkar, tror att kroppen helt enkelt lättare blir sjuk och tar längre tid på sig att bli bra.
Kram